در راستای برنامه‌های موسسه تحقیقات شیلات کشور و سازمان شیلات ایران برای توسعه آبزی‌پروری ساحلی و اشتغال‌زایی و با توجه به مساعد بودن شرايط اقليمي سيستان و بلوچستان، طرح ترویجی – تحقیقی پرورش ماهیان سی باس آسیایی (Asian Sea bass, lates calcarifer)در استخرهای خاکی سایت گواتر انجام شد.
ریاست مركز تحقيقات شيلاتی آبهای دور-چابهار اظهار داشت: طی طرح ترویجی - تحقیقی توسط این مرکز با همکاری اداره کل شیلات استان، اوایل فروردین امسال 5400 قطعه بچه‌ماهی از گونه سی‌باس آسیایی بامیانگین وزن60 گرم در 4 استخر 0/18هکتاری با تراکم نیم و یک عدد در هر متر مربع ذخیره سازی شد .برداشت ماهی سی باس در اواسط مهر ماه سال 1398 با میانگین وزن 850 گرم با رشد روزانه بیش از 4 گرم در رور و ضریب تبدیل غذایی کمتر از 2 و بازماندگی بیشتر از 85 درصد صورت گرفت که با توجه به نتایج بدست آمده می توان گفت استخرهای با تراکم کمتر دارای رشد بالاتری بود. بر اساس آن، ماهی سی باس یکی از ظرفیت های اصلی توسعه آبزی پروری ساحلی در استان سیستان و بلوچستان در مزارع پرورشی سایت گواتر محسوب می شود. 
دکتر حسینی افزود: ماهی سی باس آسیایی، سازگاری بسیار خوبی با شرایط دمایی (بالاتر از 20 درجه سانتی گراد) و اقلیمی استان داشته و کمتر دچار بیماریمی شود. علاوه بر آن، تکثیر و پرورش این گونه آبزیدر مقایسه با گونه های ماهی دیگر راحتر است. این گونه گوشتخوار و قابل پرورش در استخر‌های خاکی بوده که علاوه بر رشد سریع، توانایی تحمل دامنه شوری زیاد، سازگاری زیاد با شرایط محیطی و همچنین بازار خوبی در داخل و خارج کشور برخوردار است.