به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات شیلاتی آبهای دور چابهار، دکتر اژدری در این بازدید ضمن تشریح وضعیت ایستگاه گواتر بر اساس مصوبات و صورتجلسه های موجود بین این مرکز با اداره کل شیلات استان برای همراهان، تاکید کردند به منظور پیشبرد بهتر اهداف پژوهشی، با تعیین مسئول ایستگاه گواتر باید تلاش گردد ضمن استفاده از زیرساخت مرکز آموزشی ترویجی شهید صنعتی اداره کل شیلات و تاسیسات مشترک، راه اندازی آزمایشگاه و ایستگاه پمپاز جانبی برای استخر های پژوهشی _ ترویجی که در اختیار این مرکز است در اولین فرصت اجرایی گردد.
دکتر اژدری در بخش دیگری از سخنان خود در بازدید از این مجتمع بیان نمود با عنایت به زیرساخت موجود، اداره کل شیلات استان و انجمن صنفی میگو در خصوص تجهیز آزمایشگاه اعلام آمادگی نموده اند و از این مرکز انتظار خدمات پژوهشی _ترویجی اثرگذار دارند که انشالله با برنامه ریزی و خرد جمعی واستفاده از تمامی ظرفیت ها این انتظار محقق خواهد شد.
همچنین بازدید از اولین مزرعه ذخیره سازی شده در مزارع فاز شمالی مجتمع پرورش میگو انجام و نشست صمیمی و تبادل نظر نیز با تعدادی از کارشناسان مزارع برگزار گردید و وضعیت رشد و سلامت ظاهری میگو با نمونه گیری از سینی غذا دهی استخر ها بررسی شد که ضمن رضایت کارشناسان مزارع از شرایط موجود، مزرعه نیز از وضعیت مطلوبی برخوردار بود. با توجه به پایان ذخیره سازی در مزارع پرورش میگوی چابهار تاکنون 28 مزرعه ۲۰ هکتاری شامل ۳۹۰ استخر با ۴۵۴ هکتار سطح زیر کشت ذخیره سازی شده است که تقریبا ۶۰ میلیون پست لارو که تولید شده در داخل استان می باشد ذخیره سازی گردیده است. اولین ذخیره سازی در تاریخ ۲۴ فرودین بوده و بر اساس اطلاعات حاصله میگوی 51 روزه با متوسط وزنی 5/5 -6 گرم می باشد که نشان دهنده وضعیت مطلوب رشد است.
همچنین به منظور حفظ کیفیت محصول تولیدی و ترویج دستاورد پژوهشی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی در پیشگیری و کنترل عارضه سرقرمزی با توجه به پیش بینی برداشت در تاریخ های بعد از 99/4/15 به درخواست انجمن صنفی میگو،آقای دکتر اژدری قول مساعد دادند که جلسه ترویجی برای کارشناسان و بهره بردارن با حضور مجری پروژه ترویجی سرقرمزی از پژوهشکده میگو را قبل از زمان برداشت در مجتمع برگزار نمایند.