به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات شیلاتی آبهای دور چابهار ، مهندس علی اوسط هاشمی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به همراه هیئتی متشکل از مهندس اولیائی مدیرکل فنی و حرفه ای استان، مهندس ریگی سرپرست فنی حرفه ای چابهار، مهندس محسنعلی گلشنی عضو هیئت مدیره منطقه آزاد چابهار، مهندس محمد شهلی بر مدیرکل شیلات استان سیستان و بلوچستان و دکتر اشکان اژدری رئیس مرکز تحقیقات شیلاتی آبهای دور چابهار از کارگاه آبزی پروری و محل مهارت آموزی این مرکز روز چهارشنبه ۲۸ آبان ماه ۹۹بازدید نمودند.
   اشکان اژدری ریاست محترم مرکز تحقیقات شیلاتی آبهای دور چابهارضمنن خوش آمدگویی و ارائه گزارشی از اقدامات و پروژه های تحقیقاتی انجام شده بر روی گونه های مختلف آبزیان و همچنین جلبک و آرتمیا در مرکز تحقیقات شیلات و آمادگی ان مرکز برای ارایه بسته های شغلی و پشتیباتی از مشاغل خانگی و طرح های نوین شیلاتی را برای حاضرین در جلسه اعلام نمودند.
   وی افزود: بایستی با انجام آموزش های لازم و اقدامات ترویجی برای صیادان، آبزی پروران و صنایع وابسته همچنین فراهم نمودن شرایط مناسب برای بازار آبزیان، تلاش کنیم تا از روش های متنوع تر  صید که منجر به حفظ کیفیت آبزیان، افزایش ارزش افزوده و پایداری ذخیره آبزیان در آبهای ساحلی گردد، استفاده کنیم تا با افزایش بهره وری، از درآمد و شرایط اقتصادی مطلوبتری بهره برداران بهره مند شوند.
   محمد شهلی بر بیان داشت: در راستای تقویت بخش شیلات می توان با کمک تحقیقات شیلات مهارت شیلاتی را به جامعه شیلاتی آموزش داد. و این موضوع به اشتغال پایدار و رونق تولید و توسعه سواحل مکران کمک شایانی میکند در ادامه علی اوسط هاشمی گفت: با توجه به قابلیت دریا توسعه آموزشهای مهارتی در زمینه شیلات و صنایع وابسته با هدف افزایش میزان بهره وری ارتقا سطح مهارت و همچنین گسترش فرهنگ مهارت آموزی در منطقه مکران ضروری است .
وی افزود: با توجه به ظرفیت های موجود در مناطق ساحلی مکران باید راه توسعه و مهارت را به سمت دریا محوری سوق داد  در ادامه وی عنوان داشت : با استفاده از استانداردهای موجود و تدوین استاندارد های بومی و منطقه ای و اجرای دوره های مشترک با همکاری مرکز تحقیقات شیلاتی آبهای دور چابهار و دانشگاه های دریانوردی و بین المللی چابهار می توان قدم های موثر و خوبی در جهت ارتقا سطح مهارت کارجویان و شاغلین این حوزه که از تعدد بالایی برخوردار میباشد، برداشت .

 هاشمی اضافه کرد: تلاش می‌شود با مدیریت جامع برای جنوب شرق کشور و اجماع کلی و جریان سازی بتوانیم با سیاست تمرکز زدایی خدمات فنی و مهارتی را به سمت ساحل و دریا سوق دهیم. گفتنی است: درطی این بازدید علی اوسط هاشمی محل مهارت آموزی برای افراد جویای یادگیری مهارات های شیلاتی در کارگاه آبزی پروری مرکز تحقیقات شیلاتی آبهای دور چابهار نیز افتتاح نمودند.