به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات شیلاتی آبهای دور چابهار دکتر اشکان اژدری در متن پیامی هفته بسیج را به همه بسیجیان و همکاران محترم و مردم غیور استان سیستان و بلوچستان تبریک گفت:
متن پیام به شرح ذیل هست :
   هفته بسیج یادآور شجره طیبه‌ای است که به دست امام خمینی(ره) در بوستان انقلاب ‌کاشته شد و امروز به درختی تنومند مبدل شده که ریشه در دل‌های مردم خصوصا نسل جوان دارد و در سرتا سر جهان اسلام ثمرات و برکات خود را نشان می‌دهد.
   بسیج مصداق بارز آیات شریفه 1- «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُركُم وَيُثَبِّت أَقدامَكُم» و 2- «وَالَّذينَ جاهَدوا فينا لَنَهدِيَنَّهُم سُبُلَنا»  است که در مسیر یاری دین خدا و در عرصه‌های مختلف جهاد وارد شده و با توکل بر خداوند متعال بن بست‌ها را از پیش روی برداشته و با جلوه‌ گر ساختن اقتدار نظام اسلامی، مایه امیدواری دوستان و پیروان راه حق و عامل خشم و یأس شیاطین جن و انس گشته است.
   مرور خاطرات دور و نزدیک این سرزمین مؤید این نکته است که ورود تفکر و روحیه بسیجی به عرصه‌های مختلفی از جمله دفاع مقدس، دفاع از حرم و سایر عرصه‌های علمی، سازندگی و... همواره راهگشا و قدرت‌آفرین بوده و بدون شک گسترش این روحیه و منش در جامعه، نسخه شفابخش گذر از تنگناها و مشکلات است.
   بزرگداشت جان فشانی های بزرگ مردانی است که برای سربلندی و سرفرازی این سرزمین در ادوار مختلف تاریخ پرفروغ انقلاب اسلامی مایه سربلندی و اقتدار کشور عزیز ایران اسلامی بوده و در مواقع حساس، توانسته اند مظهر اتحاد و انسجام ملی باشند.
   بسیج جزئی از انقلاب و فرزند انقلاب و برگرفته از عمق ایمان و باورهای قلبی انسان‌های آزاده است.
  اینجانب ضمن ارج نهادن به زحمات و تلاشهای تمامی بسیجیان جان بر کف در نهادینه نمودن فرهنگ بسیجی، فرا رسیدن هفته بسیج را به تمامی بسیجیان تبریک و تهنیت عرض نموده، توفیق روز افزون همه عزیزان را در راه تحقق اهداف انقلاب اسلامی همگام با رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی از ایزد متعال خواستارم.