به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات شیلاتی آبهای دور_ چابهار، دکتر حسین جعفری، معاون پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، در مراسم رونمایی از میگوی کروما در مرکز، ضمن گرامیداشت هفته دولت، گفت: طبق برنامه وزارت جهاد کشاورزی، تولید میگو در کشور باید توسعه یابد. بنابراین لازم است توسعه آبزی پروری و محصولات شیلاتی به طور جدی پیگیری شود.
وی افزود: با توجه به ظرفیت های کشور، این عدد دست یافتنی است که البته لازم است محققان علوم شیلاتی کشور با درایت و دانشی که دارند، خلأ ها را شناسایی کرده و در راه حل مشکلات، بیش از پیش بکوشند.
دکتر جعفری، با اشاره به بحث بومی سازی و آداپته کردن میگوی کروما با شرایط اقلیمی کشور، عنوان کرد: با توسعه این گونه جدید، برداشت میگو بدون نیاز به سرمایه گذاری در ایجاد ظرفیت جدید، افزایش یافته و کمک بزرگی برای معیشت سرمایه گذاران خواهد بود. ضمن اینکه با توجه به ویژگی های خاص و بازار پسند بودن میگوی کروما، صادرات و درآمدهای ارزی نیز رونق بیشتری خواهد گرفت.
در ادامه دکتر بهمنی تصریح کرد: این در حالی است که میگوی اصلاح نژاد شده کروما که با اخذ مجوزهای لازم از سازمان دامپزشکی، سازمان حفاظت محیط زیست کشور و سازمان شیلات ایران برای نخستین بار به همت مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی از فرانسه وارد کشور شد و مراحل قرنطینه، آداپتاسیون و نرسری آن با تلاش محققان مرکز تحقیقات شیلاتی آبهای دور_ چابهار، با موفقیت سپری شد همچنین می تواند طی ۳ تا ۵ سال آینده، جایگاه مناسبی در صنعت میگوی کشور پیدا کند و درآمد ارزی مطلوب و قابل توجهی داشته باشد. ادامه مطلب