به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات شیلاتی آبهای دور_ چابهار، دکتر حافظیه معاون پژوهشی مؤسسه و دکتر احتشامی مدیر میگو و سخت پوستان مؤسسه از روند اجرای پایلوت مولد سازی میگوی کروما ( پنئوس ژاپونیکوس) در کارگاه تحقیقات آبزی پروری و مولد سازی میگوی کروما و روند اجرای پروژه های پژوهشی مرکز  و آزمایشگاه ها بازدید کردند. در روز نخست حضور، ضمن استماع گزارش رئیس بخش آبزی پروری مرکز از مولد سازی کروما نکاتی در مورد اجرای بهتر مولد سازی این میگو اظهار داشتند و در یک جلسه اختصاصی با نماینده شرکت همکار طرح (شرکت مکین دریا) موارد اجرایی آتی بررسی شد. همچنین دکتر حافظیه و دکتر احتشامی با عزیمت به مناطق ساحلی از زیستگاه ها نمونه برداری جلبک های دریایی به منظور تولید نشاء و گشت دریایی در راستای پروژه مکان یابی زیستگاه های مصنوعی از فعالیت محققین بازدید کردند.
دکتر محمود حافظیه طی جلسات با معاونت صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات در خصوص موارد و چالش های صیادی استان صحبت کرد. همچنین طی جلسه ای با نماینده بنیاد علوی در خصوص کیفی سازی صید تون ماهیان در صیادی شناورهای خرد، اعلام همکاری نموده و با عقد تفاهم نامه همکاری مرکز با بنیاد علوی موافقت کرد.
با عنایت به مراجعه سرمایه گذار طرح پرورش ماهی در قفس و پرورش متراکم میگو به مرکز در خصوص موارد نیز معاونت محترم پژوهشی و مدیر گروه میگو و سخت پوستان مؤسسه به توان فنی و دانش و  دستاوردهای مؤسسه و امکان ایفای نقش در طراحی، تدوین و پشتیبانی فنی اعلام آمادگی نمودند.