به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات شیلاتی آبهای دور_ چابهار، اشکان اژدری رئیس مرکز تحقیقات شیلاتی آبهای دور چابهار ضمن عرض خوش آمدگویی، ارائه گزارش مختصری از عملکردهای مرکز گفت: 18 پروژه در راستای ظرفیت های شیلاتی استان، به ویژه در زمینه های فن آورانه و دانش بنیان ماحصل جلسات مشترک شیلات استان و مرکز تحقیقات بوده است.
وی ضمن تأکید بر ادامه همکاری های مشترک فی مابین اداره کل شیلات استان و مرکز تحقیقات در خصوص اجرای پروژه ارزیابی ذخایر آبزیان گونه های کمتر برداشت شده به ویژه گونه صدف بابیلون (حلزون دریایی) و همچنین اجرای طرح ایجاد زیستگاه مصنوعی در دریا به منظور حفظ و احیای ذخایر آبزیان، به سایر ظرفیتهای شیلاتی استان که می تواند گامی مؤثر در راستای اجرای برنامه های تحولی وزارت جهاد کشاورزی و توسعه شیلاتی سواحل مکران باشد از جمله توسعه پرورش سایر آبزیان دریایی (صدف، خیاردریایی، انواع جلبک و ... )، ایجاد مرکز فناورانه بازسازی ذخایر جهت حفظ ذخایر ژنتیکی ماهیان دریایی، ایجاد شهرک پشتیبان پرورش ماهی در قفس با فناوری های نوین در نرسری، پایش مدیریت مزارع و ... اشاره کرد. در ادامه عطاءاله رئیسی  گفت: پژوهش فرصت و بهانه ای است که به صورت ویژه از قشر فرهیخته و پرتلاش پژوهشگران و محققین که شب و روز در گوشه آزمایشگاه، کتابخانه و حتی در خانه خویش در جهت آبادانی کشورعزیزمان می کوشند تشکر و قدردانی می کنم.
وی افزود: ارتباط اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان با مرکز تحقیقات شیلاتی آبهای دور چابهار در همه زمینه های کاری به ویژه در زمینه های علمی و پژوهشی به عنوان بازوی فنی و دانشی شیلات استان در جهت توسعه و ارتقای اهداف مشترک سازمانی از دیرباز بوده، هست و امیدواریم این ارتباط کماکان ادامه داشته باشد. سرپرست اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان ادامه داد: اینجانب فرصت را مغتنم شمرده و ضمن عرض تبریک مجدد به مناسبت هفته پژوهش، کسب افتخارات علمی پژوهشی توسط همکاران فرهیخته و پرتلاش آن مرکز با عناوین پژوهشگر، فناور و محقق برتر را که مایه افتخار و مباهات شیلات استان نیز می باشد را تبریک می گویم.
در پایان سرپرست اداره کل شیلات استان با اهدای لوح سپاس از مجموعه تلاش ها و همکاری های اشکان اژدری و مجموعه مرکز تحقیقات شیلاتی آبهای دور چابهار تقدیر و تشکر کرد.