به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات شیلاتی آبهای دور_ چابهار، دکتر اژدری رئیس مرکز گزارش عملکرد مرکز تحقیقات شیلاتی آبهای دور در سال جاری را ارائه داد. وی افزود 2 طرح و 15 پروژه کاربردی در حال انجام است همچنین از پروژه های اجرا شده دو فقره در حال داوری و 2 فقره گزارش  فروست را گرفته است. همچنین ایشان به همکاری رسانه ای با شبکه تلویزیونی هامون و تهیه مستند از پروژه ها و برگزاری دو جلسه کارگروه ترویجی و دو تفاهم نامه همکاری با شرکت های افروز شیمی در مورد خدمات آزمایشگاهی و شرکت بادبان درخصوص هوشمند سازی مزارع میگو و همچنین 5 مورد ارائه خدمات دانش بنیان از قبیل اجرای پایلوت پرورش میگوی کروما با همکاری شرکت مکین دریا و پایش عوامل زیستی و کشت ماکرو جلبک با همکاری شرکت کشت و صنعت مکران و ساخت زیستگاه مصنوعی و ریف بال با همکاری اداره کل شیلات استان و بررسی وضعیت ذخیره حلزون اشاره کرد. دکتر اژدری همچنین تولید پرمیکس غذای میگو از جلبک های دریایی، تعیین سقف مجاز  قابل برداشت و تقویم زمانی صید حلزون دریایی و ارائه دانش فنی تولید انبوه ریز جلبک سیانوفیت نمک دوست را از دستاورد های امسال مرکز بر شمرد.
وی افزود 16 مقاله علمی و پژوهشی معتبر داخلی و خارجی، چاپ یک عنوان کتاب، حضور در یک اجلاس بین المللی و حضور در 2 کارگاه آموزشی بین المللی داخلی و 5 لوح و جایزه ملی از دیگر مواردی است که جزو فعالیت های مرکز محسوب می شود. برگزاری 5 برنامه انتقال یافته های علمی، یک کارگاه آموزشی ترویجی، 20 بازدید طرح یاوران تولید، یک دوره آموزش کارشناسان پهنه و برگزاری 3 جلسه کارگروه ترویج از دستاوردهای ترویجی مرکز است.
دکتر حافظیه معاون پژوهش و فناوری مؤسسه، گفت: تعداد پروژه ها 13 فقره در حال اجرا اعلام کرد، به دلیل آنکه بر اساس آخرین اطلاعات 3 فقره پروژه ثبت موفق انجام شده است که از لیست در حال اجرا باید حذف شود. همچنین ایشان گفت مرکز تحقیقات شیلاتی آبهای دور چابهار بالاترین میزان جذب اعتبار را بین مراکز تحقیقاتی داشته است و ضرورت دارد به علت پویایی و فعال بودن همکاران آن مرکز اعتبارهای قابل قبولی برایشان پیش بینی شود. وی افزود با توجه به ظرفیت بالقوه در حوزه تون ماهیان لازم است تلاش بیشتری صورت گیرد و صیادان به سیستم صید لانگ لاین مجهز شوند و در حفظ و نگه داری آبزیان پس از صید برنامه ریزی شود.
دکتر رضوانی مدیر برنامه ریزی و بودجه مؤسسه کارهای صورت گرفته در مرکز را راضی کننده ارزیابی کرد و افزود مرکز باید یک میلیارد و صد میلیون تومان درآمد زایی داشته باشد که 350 میلیون محقق شده است و 300 میلیون آن قرارداد پژوهشی بوده است که 1/8 برابر رشد داشته است و به طور کلی 30 درصد تعهد درآمدزایی محقق شده است که از این لحاظ رتبه نهم را داشته است. همچنین حوزه ترویج مؤسسه از اقدامات ترویجی انجام شده اعلام رضایت نموده و گفت لازم است مرکز برای تأمین اعتبار ترویجی با معاونت محترم ترویج مکاتبه داشته باشد و اعتبار مکمل برای اقدامات انجام شده دریافت کند.