به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات شیلاتی آبهای دور_ چابهار،  در راستای هماهنگی های به عمل آمده از طرف معاونت علمی در ساماندهی و توسعه زیرساختهای فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، هیئت سرمایه گذاران چینی در دفتر مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان جهت تقویت روابط شیلاتی فی مابین و راهکارهای جذب سرمایه گذار خارجی دیدار و گفتگو کردند. این دیدار که با حضور دکتر اشکان اژدری رئیس مرکز، عطاءاله رئیسی مدیرکل شیلات استان، معاونین اداره کل، آقای محسن علی گلشنی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری، توسعه تجارت و صید صنعتی منطقه آزاد و شال فروش معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری چابهار صورت گرفت، به بیان توانمندی ها و ظرفیت‌های شیلاتی استان در سه حوزه تخصصی صید و صیادی، آبزی پروری و صنایع شیلاتی پرداخته شد و به جایگاه ویژه شیلات استان در کشور اشاره شد. دکتر اژدری به اقدامات دانش بنیانی و فعالیت های پژوهشی کاربردی پرداخت و بنابر بر ظرفیت های فراوان منطقه به آمادگی همکاریهای مشترک با سرمایه گذاری هیئت چینی در تحقیق و توسعه در زمینه های آبزیان دارای ارزش صادراتی از جمله خیار دریایی، جلبک های دریایی، صدف و سایر آبزیان و توسعه پرورش ماهیان دریایی اشاره کرد.
همچنین مدیر کل شیلات استان افزود: ایجاد بسترهای لازم در حوزه‌های شیلاتی استان با هدف جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی از مهمترین برنامه های این اداره کل است و سواحل مکران دارای فرصتهای سرمایه گذاری بی نظیری به ویژه در حوزه های مختلف شیلاتی بوده که می تواند نقش بسزایی در تولید، اشتغال پایدار و بهبود وضعیت اقتصادی منطقه داشته باشد.
در ادامه گلشنی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری، توسعه تجارت و صید صنعتی منطقه آزاد ضمن اشاره به ایجاد شهرک فناورانه شیلاتی در منطقه آزاد چابهار ادامه داد: فراهم کردن زیرساختهای لازم جهت ایجاد شهرک فناورانه شیلاتی برای جذب سرمایه گذار به منظور انجام فعالیتهای تحقیقاتی و فناورانه از ضروریات است که  با شکل دهی همکاری های مشترک با مرکز تحقیقات شیلاتی آبهای دور و زیرساخت های موجود قابل حصول است. همچنین آقای دکتر گلشنی تصریح کرد: هم اکنون حدود 130 هکتار شهرک شیلاتی و حدود 26 هکتار پهنه ویژه جهت استقرار شرکتهای دانش بنیان و فنآور در منطقه آزاد چابهار وجود دارد که زمینه همکاری های مشترک پژوهش های کاربردی را فراهم می نماید.
در پایان پیشنهاد شد تفاهم نامه بین مؤسسه تحقیقات دریایی چین و مرکز تحقیقات شیلاتی آبهای دور با هماهنگی مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور انجام شود.